poniedziałek, 27 lipca 2009

Cukiniowe carpaccio




Dostałam w prezencie ekologiczną cukinię. Warto się dobrze zastanowić, co z takim rarytasem zrobić. Cukinia jest w smaku raczej neutralna, tym bardziej trzeba się postarać, żeby go wydobyć, a nie zagłuszyć, więc najlepiej będzie jak najprościej, jak najmniej dodatków. A może...

...cukinię podsmażyć na maśle, doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatałową, zalać wodą, gotować do miękkości. Zmiksować z serkiem topionym...

albo...

...cukinię przekroić na pół, środek wydrążyć, podsmażyć z cebulą, czosnkiem, doprawić solą, pieprzem, tymiankiem, wydrążone połówki napełnić farszem, piec aż cukinia będzie miękka. Podawać letnią, z miękkim kozim serem...

i jeszcze...

...cukinię pokroić w słupki, podsmażyć z czosnkiem, doprawić solą i pieprzem, dusić do miękkości. Podawać na jarzynkę z czym się tylko chce...

Czy może być jeszcze prościej? A może: carpaccio



Cukiniowe carpaccio

Składniki:
cukinia (ilość w zależności od wielkość, moim zdaniem mała - jedna na osobę, duża - to zależy ;)
oliwa
cytryna
sól, pieprz
ser (dobry jest oczywiście parmezan, ja miałam kozi w plasterkach, może oscypek? ważne, żeby miał zdecydowany smak)


Przygotowanie:
  1. Cukinię pokroić na jak najcieńsze plasterki. Może być obieraczką do jarzyn, chociaż dla mnie takie plasterki są trochę za cienkie i następnym razem zrobię to ręcznie, albo raczej nożnie. Jeżeli macie małą cukinię, to można ją plasterkować w całości. Ja miałam taką dużą i podzieliłam ją najpierw na pół w poprzek, a potem wzdłuż na cztery. Dobrze przed krojeniem wydłubać pestki (małej to nie dotyczy).
  2. Plasterki ułożyć dekoracyjnie na talerzu, skropić oliwą, sokiem z cytryny, posypać solą i pieprzem oraz wiórkami sera. Dobry dodatek to bagietka.


5 komentarzy:

viridianka pisze...

w prostocie tkwi caly urok i siła :) sliczne to carpaccio... takie zieloniutkie:))

szarlotek pisze...

Dzięki twojemu wpisowi o cukinii, przypomniało mi się, że takowe posiadam w lodówce i coś muszę z nich zrobić. Kuszą mnie placuchy ale Twoje propozycje , też są niezwykle interesujące :)

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Ha :) Dwa dni temu zrobiłam niemal identyczne zdjęcie, jak to Twoje pierwsze :) Pewnie tez pokaże a blogu... Ale ja o carpaccio. NIe jadłam jeszcze takiego, ale pomysł znajomy - Clotilde z bloga "Ch & Z" robiła podobne.

Ładne!

karoLina pisze...

Viridianko, zielone jest piękne, Ty to chyba wiesz :)

Szarlotku, placuchy są pyszne, na pewno też zrobię podczas cukiniowego sierpnia, chociaż w porównaniu do carpaccio to wyższa szkoła jazdy ;)

Aniu, czekam wobec tego na Twoją cukinię. Oczywiście pomysł jest "gdzieś", choć już nie wiem gdzie, podpatrzony, ale bloga Clotilde nigdy wcześniej nie widziałam. I chyba muszę się zacząć z tymi nowościami ograniczać, bo ostatnio spędzam prawie cały wolny czas robiąc nowe blogowe odkrycia.

Lena pisze...

Dzisiaj, po raz nie wiem który, zrobiłam to carpaccio. I po raz kolejny pomyślałam o Twoim blogu, na którym znalazłam tyle ciekawych tematów. Celowo napisałam o tematach, a nie przepisach, bo to, co tak lubiłam i lubię w Twoim blogowaniu to życie połączone z kulinariami. Proste. Radosne. Bez zadęcia. Karola, jesteś jak członek rodziny :)
Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...